在我心中有个地方,湖心小筑一样,屋子里散落着千奇百怪的收藏,无需在意世人的反应。

我每天都要在此停留,逃避、沉迷或是放纵。
The Life - Hinder

they say life is short ; they say life goes on; they say this is life.

有几分Nickelback的感觉

I'm leaving tonight
今夜我将离去
Down the same dirt road
沿着依旧满是尘土的道路
A million times
亦如曾经的千百万次
I've driven just to get home
我一路跋涉,往家的方向
And I ain't ever looking back
期间我甚至都不曾回头
For nothing
别无他求

Headed for the coast
向海岸出发
Looking for the high life
为了追寻更好的生活
Everybody knows
这是人尽皆知的道理
It's nothing but a good time
或许不足挂齿却是段美好的时光
And i sold everything I had
而我倾其所有
For something
只为了能得偿所愿
I can't seem to find
却似乎难以天遂我愿
So this is the life they talked about
所以这就是他们所谈论的生活
This is the I can't live without
这就是我与生俱来追求的人生
When the real world crashes down
当现实的世界崩塌
Oh if they could see me now
哦,如果他们能见到现在的我
When all the dreams are all your own
当你所拥有的一切仅仅只是梦想
Turn to nightmares all alone
一个个幻化成噩梦
It hits you right between the eyes
深深击打在你的双眸之间
This is the life
这就是生活
This is the life
这就是生活
These four walls feel more like a prison
四面的墙壁感觉更像是一座监狱
Instead of paradise I couldn't wait to live in
却不是我迫不及待想居住的天堂
So I just drink myself to sleep
所以我只好喝醉得不省人事
Again
一次又一次
Can't escape my mind
却依然无法从脑海中抹去
This ain't like a movie
这并不像是电影
It's getting hard to hide
这会愈加难以隐藏
The more it's doin to me
而我对此的感觉却与日俱增
Don't know how long I can keep
不知还能克制自己多久
From going
能够摆脱
Crazy all the time
时刻疯癫的状态
So this is the life they talked about
所以这就是他们所谈论的生活
This is the I can't live without
这就是我与生俱来追求的人生
When the real world crashes down
当现实的世界崩塌
Oh if they could see me now
哦,如果他们能见到现在的我
When all the dreams are all your own
当你所拥有的一切仅仅只是梦想
Turn to nightmares all alone
一个个幻化成噩梦
It hits you right between the eyes
深深击打在你的双眸之间
This is the life
这就是生活

Nothings ever what it seems
世间万物都不是表面上的呈现的样子
Maybe that grass ain't so green
或许青草不曾如此翠绿
Nothings ever out of reach
世间万物也不都是如此遥不可及
When you're seventeen
当你17岁的时候
So this is the life they talked about
或许这就是他们所谈论的生活
This is the I can't live without
这就是我与生俱来追求的人生
When the real world crashes down
当真实的世界崩塌
Oh if they could see me now
哦,如果他们能见到现在的我
When all the dreams are all your own
当你所拥有的一切仅仅只是梦想
Turn to nightmares all alone
当你所拥有的仅是梦想
It hits you right between the eyes
一个个幻化成噩梦
This is the life
这就是生活
This is the life
这就是生活
yeahh